SAMEN CITY

سامن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

SAMEN CITY

سامن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

آرامگاه امامزادگان سام و هام در شهر سامن

سلام خدمت همشهری های عزیز. یکی از معروف ترین آثار تاریخی شهر سامن آرامگاه سام و هام  هست . مردم سامن معتقدند که سام و هام پسر های حضرت نوح هستن. نظر شما چیه؟؟

من تحقیق کردم در مورد سام و هام به یه سری مطالب جالب برخورد کردم ... شاید واسه شما هم جالب باشه:


افسانه پیدایش قوم ترکمن



2240 سال پس از توبه حضرت آدم، با دعای حضرت نوح (ع)، واقعه عظیم طوفان نوح رخ داد. پس از طوفان، تنها 80 انسان که به نوح(ع) ایمان آورده بودند در روی زمین باقی ماندند که 40 زن و 40 مرد بودند.

سه تن از آنان نیز فرزندان حضرت نوح بودند که حام(Ham) ، سام(Sam) و یافث(Yafeth) نام داشتند. نقل می کنند که روزی هنگامی که حضرت نوح (ع) در حال استراحت بود، وزیدن باد ، باعث نمایان شدن قسمتی از بدن ایشان گردید.

حام این موضوع را می بیند و می خندد. سام، حام را سرزنش می کند و یافث نیز فورا آن را می پوشاند. نوح (ع)، از این ماجرا آگاه می شود و برای همین ، حام را شماتت می کند و در حق او دعای بد می کند و از اینرو فرزندان حام تا قیامت سیه چرده شده اند و در حق سام و یافث نیز دعای خیر می کند و لذا از فرزندان این دو اهل فضل بسیارند.

نوح (ع) زمین را از جنوب تا شمال ، سه قسم کرد و قسمت اول از طرف جنوب را به حام داد. حام در سودان زیسته و جد سیاهپوستان است. قسمت میانه را به سام داد ، سام پدر اعراب و فرس است و در خاورمیانه زندگی می کرد. و بالاخره قسمت سوم را به یافث داد و او را به جانب مشرق فرستاد. یافث جد مشترک ترک ها و زرد پوستان است.

بنابراین این سه برادر جد مشترک تمام انسان های امروزی هستند.




امامزاه سام و هام مربوط به دوره قاجار است و در شهر سامن،  گلزار شهدای قدیمی سامن واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۵۱۱۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


چند تا عکس هم از این اثر تاریخی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد